Seminarium

Haha! I just knew it! Såklart överansträngde jag mig lite väl i den sista frågan. Hela tiden blev jag förbannad på mig själv att jag inte kunde lösa den frågan...jag menar, det är en fråga som tydligen alla ska kunna svara, även de som inte har läst kemi. Varför tänkte inte jag så i början? Nej jag ska såklart tänka över mina förmågor och tro sig att det ska vara massa uträkningar och formler som vi inte ens gick igenom när jag gick i gymnasiet...Suck. Jag kunde svaret men läste frågan helt fel. Dyrbar tid till slöses.

Ja det där var en liten utflipp jag fick när jag kom till seminariet idag och tittade på frågan en sista gång. Då fattade jag. Vaddå dramaqueen när det gäller ens tänkandet? Men annars gick de andra uppgifter riktigt bra. Kunskapen fanns tydligen kvar efter gymnasiet. Nu var det gjort och nu måste jag fokusera på det andra seminariet, som är på fredag.

Jag och Sofia sitter och nördar oss framför datorn. Innan dess låg vi sov i soffan framför tv:n. Lata, yepp. Men ändå inte! Till mitt försvar så har vi handlat jätte mycket mat på Willys = mycket gående fram och tillbaka plus bärandet av kassar. Det blev mycket grönsaker, ägg, yoghurt och bär. Men jag har märkt en sak om mig själv på sistone och det är att min matfantasi börjar lacka. Why? Jag som älskar att experimentera med mat. Men imorgon ska det bli lite extra festlig mat! Tänkte faktiskt fixa ihop enchiladas med keso och fläskfilé som fyllning och till det chemole(egengjord tomatsalsa, hur gott som helst!).



Nog med skrivandet. Nu ska jag inspireras av olika inredningsbloggar. Adios amigos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0