Dietist utbildning

I måndags började en ny skolstart för min del. Jag kom in på dietist och ska läsa det nu i tre år. Det är faktiskt första gången jag känner att en utbildning känns rätt. Jag ser verkligen fram emot varenda kurs vi ska ha. Det är väl ett positivt tecken? Såklart är nollningen igång. Älskar verkligen denna nollningen. För det första så är det inte mycket vi ska göra. Jag tror att det sammanlagt kommer att bli 3 fester(som låter roliga), 2-3 fikadagar + rundvandring och 1 finsittning. Det tycker jag är lagom som nollning. Hade inte pallat mycket mer än så. Tjejerna i klassen, som jag hunnit lära känna, är jätte söta och kommer verkligen från olika håll i Sverige. Jag har t o m hittat en hälsofreak som jag älskar att prata med när det gäller mat.

Det finns andra saker kvar som återstår att fixa. Sommarjobb är ett av dem. Vet inte riktigt var jag vill sommarjobba. Om jag får jobb i Perstorp så är det ju bra, dels för pengarna, men jag vill inte bo där i 3 månader. Får jag jobb här i Umeå så tror jag inte att det kommer att bli lika bra betalt, men jag är i alla fall hemma i min lägenhet. Verkligen i-lands dilemma.

Borde ta och städa. Varför ska det alltid vara lika stökigt oavsett hur mycket man har städat innan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0