2010 resumé

Det är så skönt att vara hemma igen. För mig fungerar "borta bra men hemma bäst" perfekt. Tre veckor i Asien är över, ska försöka lägga upp bilder lite senare och beskriva resan. Annars finns bilderna på Facebook.

Tänkte sammanfatta lite av 2010. Lite för min egen skull eftersom man hela tiden glömmer bort vad man har lyckats åstadkomma. Men jag kan lätt säga att 2010 var ett speciellt år på alla möjliga sätt;

- Jag tog studenten, det säger väl typ allt. Den bästa dagen någonsin! Känslan när man stod där ute och insåg att 12 års studier äntligen var färdiga och skulle ta mig ett steg nämre mitt mål. Ett STORT nämre steg. Såklart firades det med dunder och brak. En minnesvärd dag jag aldrig kommer att glömma.

- Jag tog det stora steget och flyttade hemifrån. Verkligen långt hemifrån. Första månader kändes skrämmande. Det var så mycket som kunde gått snett, men allting löstes sig i slutändan. Jag påbörjade mina studier inom gastronomi i Umeå. Fick tag på en stor, mysig lägenhet som jag delar med Ludde min sweetheart. Äntligen fick jag det som jag har sökt så länge. Ett eget ställe. Ett hem som endast är mitt! Ett hem som jag ska värna så länge jag orkar. Jag som älskar inredning gör ju detta tillfälle så perfekt.

- Jag åkte till tre nya länder och hade jävligt skönt och gott. Laddade upp batterierna ordentligt inför våren.

- Känslomässigt under 2010 var nog den värsta berg- och dalbanan. Så många känslor inblandade i en konstig smet. Jag tappade mig själv nånstans och kände frustration. Men äntligen ser jag "ljuset" och allting börjar lättar. Jag har insett att mina misstag är de som kommer att föra mig fram. Jag avslutade mina kurser och hoppade av utbildningen som var tänkt i början. Nästa vecka börjar jag på en ny utbildning som jag verkligen ser fram emot. Men jag ska alltid tar lärdom av att lyssna på mig själv, vad jag verkligen vill innerst inne. Och viktigaste av allt, att kunna ställa rimliga krav på sig själv.


Det är ganska tidigt på morgonen jag skriver detta. Det beror på att jag är totalt jetlaggad. Men nu så ska jag ut kl åtta på morgonen i -5 till affären och handla mjölk till mannagryn som jag ska äta snart!

Adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0