Last movements

Denna helgen kan sammanfattas med ett ord och det är matorgie! På fredagen åt jag turkisk buffé med sötnos, Sofia och Hez. Lördag drog vi ut till Thank god it's Friday och åt en pampig middag och drinkar till det. Lördag åt jag shyzss kebab med pommes med Sofia efter vår dagsshopping och på kvällen tacos med sötnos och hans syskon. Mat för hela slanten!

 

En sak som störde mig enormt mycket i lördags var en servitris som inte verkar veta vad service innebär. Det var minst tre fel i vår beställningar tack vare dem. När vi sedan skulle betala notan så fann det en öl som ingen stod för, för vi hade ju inte beställt den ölen! Ja då svarar servitrisen att han tog bort den från notan, snällt ja, men han formulerade exakt såhär; Det är tur för er att jag tog bort ölen från notan annars hade ni fått betala för det!. SAY WHAT!? tänkte jag. För det första så skedde det minst tre fel i beställningar som vi är stensäkra på att det var dem i personalen som gjorde det och de erkände det. Och vi VET vad vi har beställt, påstod han att vi ljög? hur behandlar man ens sina kunder på det sättet!? SKit kasst! Och sedan när vi klagade på att han sa si och så och att beställningarna var kasst så skyller han på oss kunder som har "försvårat" deras jobb i beställningen...WHAT A F*CK. För det första, ett; kunderna har alltid rätt och två; vad fan tror han att hans jobb går ut på?! HAn är servitris! Det är hans jobb att ha koll på beställningarna! DAH! Easy math!

 

Störigt dessvärre, men vi fortsatte vår kväll mot något trevligare.

 

Nu är det en tråkig söndag då man absolut känner sig uttråkad. Allting känns ovanligt drygt och det enda man känner för är att äta. Som om det inte var nog för denna helgen när det gäller mat. Vädret är inte direkt strålande och humöret är sådär, då är det inte mycket till att göra än att hoppas att dagarna går fort tills på fredag. Guess what, the promnight! YEs balen då, längtar som tusan! Undrar om jag hinner träna mig fit inför beach 10 och balen? Kanske dags att ta på sig löpardojorna och springa bort "fittet". Jag provade min balklänning idag och den satt superbra, men går jag upp fem kilo lär det nog se skumt ut. Därför fitness week som gäller framöver.

 

Nej, nu är jag bara extremt uttråkad...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0