Searching for something special

Gick in och kollade på VHS. Dags att skicka in slutbetygen och låta valen komma till mig senare i juli. Nervöst nervöst! Jag vill inte göra något rätt eller fel, jag vill göra något som jag vet att jag lär kämpa för. Annars är det ganska meningslös med livet om man inte har det. Frågan är vad exakt ska man kämpa för? Finns mycket jag vill göra men det finns säkert det ena eller det andra som betyder mer.
Förhoppningsvis så ligger dessa tankar utanför mitt huvud fram till augusti. Vill njuta av mitt sommarlov. Kan inte direkt säga att jag njuter av att jobba men det driver tiden framåt en aning. I alla fall till det roliga. Thank god för årets sommarkort! Pendla fram och tillbaka överallt i Skåne för ynka 500 kronor i två hela månader!


Igår avverkade jag min första dag på NEO/TMP där jag jobbar. Annorlunda arbetsuppgifter, har aldrig riktigt jobbat som processoperatör tidigare så det var något nytt. Det mesta gick ganska smidigt, det är mycket som är nytt men ganska snart lär jag väl behärska det mesta. Mestadels står jag och sköter säckningen, ha koll på andra maskiner så att de inte strular och spolar med varmt vatten på produkter som har hamnat på golvet. Helt okey uppgifter. Jag är inte riktigt van vid skiftarbete, kommer troligen däcka någon gång under nattskiftet. Förhoppningsvis så gör jag det när chefen inte är på plats.

Men snart så har jag min frivecka, ledig i fem dagar i rad, woho! Då är det Malmö och Ängelholm som gäller! Summer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0