Strong enough to make my own decisions

I Perstorp where all actions take place. Nej inte direkt. Jag sitter här och njuter av en kopp te och försöker ta en riktigt funderare över mitt liv. Vad vill jag göra och vad vill jag inte göra. En stor fråga som kanske snart blir besvarad. Men en sak vet jag och det är att komma hemifrån. Det är svårt att ha en bra relation med sin egen mor när man utvecklas på sitt eget sätt som tyvärr inte accepteras här hemma. Ett halvår kvar och sen slipper jag all de värsta, allt gräl, allt bråk, alla de onödiga och osynliga kraven som känns av så fort man befinner sig i sitt hem...
Det låter kanske hemskt att jag vill så gärna bort från min egen mor men det är för våra bästa. Kanske lär vi att uppskatta varandra bättre när vi får ha tomrum emellan.
//
//
Jag vet inte om jag ska lyssna 100% på mig själv eller inte. Om jag lyssnar på mig själv så måste jag förbereda mig inför det mest kämpande period i mitt liv någonsin men samtidigt så får jag ut all min lycka. Eller ska jag låta bli att lyssna på mig själv och förlita mig på tryggheten som bjuds men aldrig få uppleva den sanna lycka med livet? Nånting säger mig att om jag inte lyssnar på mig själv kommer jag ständigt vara missnöjd med tillvaron. Varför kan jag inte bara släppa alla kraven och sen välja alla beslut efter magkänslan och vad hjärtat säger? Eller har jag utvecklats till en person som jag föraktar dvs den fege.
//
//
Jag har bara mig själv i slutändan. Varför kan jag inte lita på mig själv då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0