Min längtan efter Vietnam

Så snart! very very soon! Vill nästan börja med en countdown men det kommer bara att göra mig ännu mer otålig inför resan. I för sig, jag lär ha mycket att göra de närmaste dagarna som kommer. Men det är sjukt hur mycket jag faktiskt längtar efter just värmen, solen, maten och massa promenader som vi kommer att ta. Jag längtar speciellt efter den dagen vi ska vandra på Angkor Wat i Kambodja. Sedan jag såg den första gången i Lara Croft i Tomb Raider, har jag alltid velat åka dit och utforska. Now I'm going to do that!



Angkor Wat

I några dagar ska vi även dra till en strand (om inget kontigt händer då). Ska lätt köpa en stråhatt, sitta i skugga och beställa in mojito drinkar och äta skaldjur, samtidigt som jag njuter av min lediga tid. Ska försöka hitta roliga grejer man kan göra där också, typ vattenskooter och kitesurfing. Däremot vet jag inte om jag vågar ge mig in på i havet. Är jävligt skraj för maneter och nu när man hör från nyheter att fler turister har blivit skadad av det börjar man bli misstänksam.

Nej men jag måste bara säga en sak som jag tycker är guldvärt när det gäller Asien...och det är massagen för så billig peng! Jag älskar massage! Det är den bästa metoden för att få mig till att slappna av ordentligt. Jag får massage av min älskling men då måste jag såklart också massera honom(vanlig massage och inget annat). Detta leder oftast till att ingen av oss orkar massera varandra varje dag(vilket hade varit så jäkla underbart). Men vi är väldigt duktiga på det ändå. Vi masserar varandra med oljor och ordentligt i en halvtimme var 1-2 ggr i veckan. Så när jag är i Asien, kommer jag lätt spendera några hundralappar på massage. Så himla avkopplandet det är.



Vietnam



Skaldjur i stora mängder! GOTT!


Men det är fortfarande bara 6:e dec. Det är några dagar kvar så jag får väl fortsätta dagdrömma om resan. K
var återstår mycket plugg för imorgon är det tenta. Och ikväll blir det mys på bio med kompisar. That's all from my life right now.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0