In Vietnam baby!

Hey bloggen ;)

Jag ligger och vilar i sängen med min dator framför mig. Just nu är klockan runt halv elva om jag minns rätt. Natten är sval och skön, kan höra havet eftersom balkongen är precis vid stranden. Jag befinner mig i sydkusten och vilar upp med sköna doppar i havet och solandet för mitt tänkande.

Lite mer än en vecka har passerat, har hunnit med massor under så kort tid. Lite synd att datorn och internet segar, hade annars lagt upp trevliga bilder som vi har tagit. Ni får helt enkelt nöja er med lite kort berättelse om vår vistelse hittills!

Den 19:e dec kom vi äntligen fram till Vietnam. Min kropp är inget fan av flygplan, det blev 5h sovandet under tre dygn, kan gissa hur trött jag var när jag kom fram. Men ingen dag fick gå till spillo! Redan första dagen åkte jag hem till mormor och morfar och hälsade på. Jag hälsade även på andra släktingar som bodde i närheten, long time no seen. Tänk att det redan har gått 10 år sedan jag var där sist.

Vi var i Ho Chi Minh i fyra dagar. Under de fyra dagar hann vi vandra på ett berg med fina tempel, besöka Cu Chi tunnlarna(som vietnameserna använde under Vietnam-kriget mot USA) och allmänt checka runt stan och ha gott. Efter huvudstaden drog vi vidare till ett annat land...Kambodja! Sjukt nice upplevelse! Så mycket historia som landet bär och så mycket de har att erbjuda och se! Såklart vandrade vi runder i den ökända templen Angkor Wat. En magisk plats är de enda orden jag kan beskriva om det. Verkligen mäktigt!

I Kambodja hann vi även besöka huvudstaden Phnom Penh (ganska lik Ho Chi Minh faktiskt, men färre höga byggnader). Sammanlagt stannade vi i Kambodja fyra dagar. Perfekt. Sedan drog vi tillbaka till Ho Chi Minh och firade julafton och ett bröllop!

Om fyra dagar drar vi vidare till andra länder och de är Singapore och Malaysia! Ska bli skit kul! Tills vidare ska jag njuta av mitt strandbesök.

Nästa gång jag skriver lär bli när jag är tillbaks i Vietnam den 5:e jan. Stay tune!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0