Framtiden existerar inte

Jag förstår inte på andra människor och på mig själv som sitter och funderar så jävla mycket om framtiden. Framtiden existerar inte ens! Visst, man kan tänka långsiktigt men det är väldigt sällan jag träffar på folk som faktiskt tänker på nutiden, vad som sker exakt nu och inte igår och inte imorgon. Många gånger glömmer jag bort att stanna upp och verkligen tänka hur man känner för stunden.

Det är just därför promenader är så härliga. Man är mer medveten om vad som händer runt omkring och hur man mår. Promenader är för som mig som att meditera. Underbart skönt. Idag tog jag en lång promenad i solsken med Josse. Man kan verkligen inte ha tråkigt med Josse! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0