En fin söndag och en skön måndag

Jag är så förälskad i Malmö! Har varit det nu över ett år men konstigt nog valde jag inte Malmö som min nya bostadsort. Jag tyckte väl att nya utmaningar behövdes och det innebar att flytta så långt från hemmet som möjligt, voila! Umeå here I am. Det är nu jag börja bli lite småkär i Umeå. I början lät jag min hemsaknad gå ut över staden. Nu äntligen börjar det släppa lite grann.

På tal om min älsklingsstad Malmö. Jag och min mamma spenderade en heldag i cityn igår. Vi hämtade upp Kenny och Sandy från Lund och körde vidare till China Garden i Malmö. Väl där träffade jag mina kusiner Jenny och Jennica, the J&J cousins. Vi käkade massor av goda asiatiska rätter(dim sum, gröt, wokade nudlar, banh cuon och med flera). Efter brunsch-ätandet stack vi alla ner till källaren och passade på att "shoppa" smink och andra nödvändiga grejer. För min del blev det mascara och eyeliner för sammanlagt 75 kronor. Älskar det stället!

Under Malmöbesöket hann jag träffa min lilla buddy Sofia, som jobbade extra på Triangeln med försäljning. Hon bjöd mig på gratis donuts. Haha she can read my food-mind! Och som avslutning drog jag med mina kusiner till Pronto och tog en rejäl fika. En underbar god cheesecake som FAKTISKT slog Espresso house's cheesecake. Tack Jennica för att du tog oss dit! Har faktiskt inte lagt märke till Pronto så mycket tidigare. But now ...watch out people in tha house! Sandy is the new best customer!


(Har ingen egen bild på kakan som jag åt så ni får dregla över denna)

Kvällen avslutades med en god middag på Sandys restaurang i Staffanstorp. Det blev färsk sushi och stekta revben i sweet chili sås. Ni kan nog gissa hur min mage var när jag kom hem. Tack vare all mat blev jag så dåsig i bilen att jag faktiskt lyckades sova nästan hela vägen! Väldigt ovanligt.


Måndagen är här. En ny vecka. En ny start som de flesta brukar tänka. För min del blev det en lång skön promenad ute i solsken, god lunch hemtagen från Sandys  restaurang och två timmars plugg. Ikväll är det The biggest loser final och det ska jag inte missa!

Here I go again!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0