Always look on the bright side of life

Jag sitter i tystnad och njuter av mitt glas med cola. Yepp, lite väl tidigt på dagen för en cola men come on. Om några dagar slipper jag sitta i tystnad för då är jag nere i Skåne med mina nära och kära! Saknar alla där nere som fan. Nu väntar jag bara på att dagarna ska fördrivas med massa plugg inför en tenta, fest på måndag(vilket egentligen är en dålig idé tanken på att tentan är dagen efter men äsch!) och allmänt bara umgås med folk här uppe innan man drar ner.

Just det. Nästa vecka får jag reda på om jag kommer in på dietist utbildningen. Fy fan va spännande det kommer att bli. Oavsett vad jag kommer in på så blir jag nöjd. Jag vet redan en av mina planer som ska gå i uppfyllelse efter vintern. Kan man bli mer nöjd? Not me.

Äntligen känner jag att något har lossnat från mina axlar. Även om min depression inte riktigt har släppt sig så känner jag äntligen att vardagen börjar bli bra igen. Numera njuter jag av nästan allt som pågår i mitt liv just nu. Inte allt, för i vissa områden vet jag att det har blivit sämre. Men jag försöker se på den ljusa sidan. Semestern som snart kommer att bli av, kommer nog att få mig på andra tankar så länge. Solljus och god mat, kan inte begära mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0