Freedom was more than I could take

Helt underbar att få vara i Umeå. Tur är att jag inte är ensam, hade nog bara gråtit annars för att man saknar alla andra. Men nu mår jag prima!
I onsdags tog jag och älskling flyget till Umeå. Lika bra att skicka upp alla grejer med lastbil och vi tar flyget. Det gick smidigt och bra. Väl på plats inne i stan mötte Kristin upp oss och vi alla drog hem till henne. För tillfället bor vi alla tre under samma tak. Den 1 september flyttar jag och älskling in till vår egen lägenhet. Sweet!
Hittills har jag lyckats ta mig runt ganska mycket i stan, nära skolan(ej inom universitetsområdet) och lite utanför. Jag säger bara en sak. Screw Skåne alltså...bortsett från vädret of course. Det är precis som Helsingborg med mer underbar naturliv, lite Göteborgkänsla i det(med broar och korsande trafik) och mindre stadsliv. Hade det varit ordentligt ös med folket så hade det varit precis som Helsingborg. Däremot är det svinkallt här uppe. Vi funderar redan på vinterjackor och trots det verkar det inte bekomma norrlänningarna alls om kylan. Har lyckats se tjejer med de kortaste kjolar och skjortor som täcker precis rumpan. Not more. De klär sig verkligen mer slughty här uppe.
Idag är det dags att åka till skolan och kolla läget, så att man inte går helt vilse på måndagen när det gäller. Jag och Kristin har hittat en träningsform som vi ska prova på nästa vecka och ev börja träna. Dags att röra på sig. Inte för att jag tror att vi kommer att bli tjocka. Vi är väldigt ekonomiska av oss när det gäller mat. Ganska förvånansvärt tanken på att det bara har gått fyra dagar sen vi kom. Men det får bli en hel del investering på vinterskor och ordentliga tights och knästrumpor. De flesta här går ordentligt klädda på vintern, termosbyxor så fort de är utanför dörren. Nice.
Nu känner jag verkligen av friheten av att flytta hemifrån. Det är en helt underbar känsla. Kanske nästan för mycket frihet som man knappt kan hantera från början. Jag har massor av planer vad jag vill föverkliga. Hoppas att det funkar här i Umeå! Yepp. Here I go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0