Easy going

Ganska slapp dag. Föreläsningen börjar kvart över tre och varar till fem. That's it. Sen hem och fixa uppgift 1 och dricka massvis med te. Jag och Kristin köpte te i fyra olika coola smaker så som hallon/orkidé, mango, nånting som jag inte kommer ihåg men det luktade gott och kiwi/fikon med rosenknoppar. Mumsigt gott till detta vädret som råder över Umeå. Molnigt, kallt och ruggigt. Till helgen drar jag och shoppar loss med koftor, tights och knästrumpor och ev ett par skit snygga eller söta gummistövlar. Ultimata klädseln här.

Imorgon får jag äntligen min lägenhet! Våra grejer från Perstorp kommer redan på torsdag. Hela dagen kommer jag nog packa upp och handla grejer till lägenheten. Nästa vecka kommer våra möbler från Ikea och då äntligen kan vi få sova i vår lägenhet! Woho!

Jag har världens träningsvärk i rumpan efter gårdagens träning. Kristin och jag har börjat träna boxercise, jävligt intenvis träning både fys och styrka. På onsdag tränar vi en halvtimme längre, då kommer vi får krypa hem så trötta vi lär vara. Det är dags för mig att bli fit!

Just nu i skolan läser jag turism, internationella trender, kulturanalys. Intressant och bra och veta, speciellt om man i framtiden vill bli företagare. Däremot är jag fortfarande osäker på om jag ska fortsätta med restauranginriktningen. Får se efter detta halvåret om det känns bra.

Men allt annat känns annars jättebra. Jag känner redan att jag har kommit in en bit i känslan av att bo i Umeå. Jag går i skolan, har börjat träna och återstående grejer som är kvar att göra är att skaffa bibliotekskort och fixa min lägenhet.


Ps. Ni som undrar om jag har träffat Foki i Umeå. Ja, två gånger har jag sett henne men varje gång så missar jag hennes ansikte. Hon är liten och nästan för äckligt smal. Men cool klädstil dock. That's all I've seen! ;)

Kommentarer
Postat av: Jennica

Haha hi 5 då! Imorse gick jag runt med mitt duntäcke hos min kompis för jag knappt klarade av att stiga upp från luftmadrassen.. Ja om jag föredra luftmadrassen så borde du fatta hur illa det är :P



Låter som du haft det bra hittills! Jag får nyckeln till min lägenhet lite senare idag, så då ska jag flytta över mina saker. Men möblerna kommer inte förräns i helg.. :)



Hahaha som jag sa till min kompis i Umeå.. Om du träffa Foki, ge henne MIN autograf och bild.. haha så jag säger desamma till dig ;) haha nej jag driver... xD

2010-09-01 @ 14:27:19
URL: http://fivetwozero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0